Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Hallo
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kattenbakken  (gelezen 391 keer)
Marieke
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: oktober 06, 2009, 20:34:55 20:34 »

Ik heb twee kattenbakken die ik netjes elke dag uitschep (hou het al een week vol om het netjes elke dag te doen). Wat ik wel heel apart vind, is dat het ze de ene bak meer gebruiken dan de ander, terwijl er toch echt geen verschil in zit. Ze zien er helemaal hetzelfde uit. Toch zit in de ene bank haast geen drollen en de andere bak daar doen ze beide in. De ene bak is dus ook stukken leger dan de andere.

Ik heb net de bakken omgedraaid, misschien dat het daar aan ligt. Ik weet nog wel dat toen op de ene bak wel een klepje zat en op de andere niet, dat ze de bak zonder klep meer gebruikten, maar goed nu zit op beide bakken een klepje (voor de stank he :knoog: )

Komt dit bekend voor en is het gewoon iets raars met de katten?

Ben er ook achter gekomen dat als ik dus één dag vergeet de bakken uit te scheppen, dat mijn prinsesje (Kyra) het naast de bak doet (wel netjes in de trapkast trouwens, niet gewoon in de woonkamer. Wel erg vervelend, maar ook handig, want nu heb ik dus een reden om het niet te vergeten.

"A cat’s eyes are windows enabling us to see into another world”
Haba
Global Moderator
Hero Member

Dum vivimus , vivamus

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: oktober 07, 2009, 06:12:54 06:12 »

Op het asiel krijgen sommige katten zelfs twee bakken, die gebruiken de ene bak om te plassen en de andere bak om  :bah: torens te bouwen. Als ze maar 1 bak krijgen gaan ze naast de bak zitten plassen.
Sommige katten gaan absoluut niet op een overdekte bak (misschien te donker of ze willen niet in hun eigen stank zitten) Dus. . . . elke kat heeft andere bakgewoontes.

louisa
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: oktober 07, 2009, 06:37:37 06:37 »

ik heb ook twee bakken staan.
Precies dezelfde en toch wordt er maar vaak in gebruikt  :krab:

Marieke
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: oktober 07, 2009, 06:39:35 06:39 »

Ja ik vind dat zo grappig. Ben benieuwd of het omdraaien nog iets geholpen heeft  :hihihi:

"A cat’s eyes are windows enabling us to see into another world”
Marleen
Home is where the cat is
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: oktober 07, 2009, 07:12:58 07:12 »

Hier is de ene een poepbak (waar ook wel plasjes in liggen) en de ander een piesbak (waar ook zo af en toe een drol in ligt)
Sinds we Zelda hebben gaan ze het liefst allemaal op de bak die in mijn kamer staat.
Om al die 'lekkere luchten' een beetje tegen te gaan draai ik de bak 's morgens om, zodat ze er niet op kunnen. Dat scheelt een hoop ergernis.
De bak in de bijkeuken is voor extra of als Yoshi binnen wil slapen.

Amor vincit Omnia
RedCat
Full Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: oktober 08, 2009, 00:09:47 00:09 »

Omdat we vijf katten hebben, hebben we vier bakken staan. Ja ja, een bak per kat, maar de twee eerste katten waren al gewend aan samen delen en daarvan gaat er nu ook al eentje de hele dag naar buiten dus eigenlijk klopt het aantal wel.
En hier doen ze het allemaal anders. Er is een bak die heel veel gebruikt wordt om op te plassen, er is er een waar helemaal niet op geplast wordt maar alleen van die mooie bergen in liggen. De andere twee worden wisselend gebruikt.
Daarnaast zijn twee van onze poezels Maine Coons, je weet wel, van die kanjers!! En de grootste van het stel gaat dus het liefst op de kleinste bak. Daar zit hij dan helemaal opgevouwen in maar blijkbaar is dat het lekkerst voor hem. Nou is hij ook degene die zich in minidoosjes vouwt en dan gaat liggen slapen dus hij zal wel denken dat hij zelf piepklein is (formaatje gemiddelde hond om je een idee te geven)
De oudste en eerste poezel onze leidster is een normaal poesje maar gaat het liefst als de bak NET is schoongemaakt en dan liefst op allemaal. Ze zit dan ook echt te persen in bak vier om er nog een drupje uit te kunnen krijgen, heel grappig om te zien. Al ben ik nog wel eens geneigd om haar de kamer uit te sturen als ik bezig ben. Ze doet het namelijk ook wel onder je neus terwijl je nog bezig bent er nieuw grit in te scheppen.

VErplekken of omwisselen van de bakken maakt hier touwens niks uit. We hebben drie verschillende bakken en die gebruiken ze dus op 3 verschillende manieren. De twee die gelijk zijn worden waar ze staan toch ook anders gebruikt. GEen diee waar ze dat op baseren maar het lukt ze altij.
Groeten
Cat
Oh al onze bakken hebben een deurtje al worden die er nogal eens door het geweld van de grote jongens uitgekrabd.
Miauwers aan den Rijn
Hero Member

Geniet van al het moois om ons heen

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: januari 31, 2010, 01:00:03 01:00 »

Hier een bak er kat en ze hebben 2 poepbakken en de andere worden gebruikt voor de plasjes.

Kattenhuis
Newbie
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: januari 31, 2010, 01:04:05 01:04 »

Hier is de ene een poepbak (waar ook wel plasjes in liggen) en de ander een piesbak (waar ook zo af en toe een drol in ligt)

Hier net zo.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: